Lögner

Jag ska skriva tills jag har skrivit hela världen.
Måla tills jag har målat den ljus, och tro tills hela världen blir ett paradis.
Jag ska spara tills alla har pengar, älska tills alla känner kärlek.
Jag ska ha framtidshopp tills världen har en framtid, och hopp tills alla hoppas.
Jag ska hjälpa tills alla har fått hjälp, gråta så att ingen någonsin behöver gråta mer.
Jag ska leva så att alla älskar livet, dö så att ingen behöver vara rädd för döden.
Jag ska tala så att alla får sin röst hörd, lyssna så att alla känner sig förstådda.
Jag ska spela musik så att världen går i dur, behöva så att alla känner sig behövda.
Jag ska skratta så att alla får känna glädje, och vara sann så att alla får veta sanningen.

Jag ska förändra världen, för jag hatar den som den är. Den är orättvis och blind.
Jag vill se så att alla ser, acceptera alla som de är så att ingen någonsin dömer någon annan igen.

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Jag klarade att ljuga idag, för åtminstone en av dem jag älskar allra mest. Jag log och låtsades och hon såg inte igenom. Det gjorde fruktansvärt ont, men hon kom på sig själv. Å ena sidan blev jag förtvivlad över att hon inte såg mig genom något så simpelt som en mask, å andra sidan blev jag överlycklig. Jag har kämpat så hårt för den här distansen och självkontrollen, och idag fick jag bekräftelse på att jag är duktig. Allt som bröt igenom igår kompenserades idag.

Ändå tycks krafter peka åt alla möjliga håll och jag har ingen formel för att ta kontroll över dem. Vilket gör mig lite fundersam och osäker. Nej, det kan omöjligt vara bra.


DÄREMOT. Så är jag säker på att det finns kärlek i mitt liv. Kärlek som inte byggs på vänskap, utan är ren kärlek. Och det är starkt. Inte tryggt, men starkt, och jag tycker om att känna det. Tänka på det. Betrakta det. Så det tänker jag fortsätta med. <3 =)


Yours Truly
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0