Sant, eller bara nästan sant?

Idag kom jag till en ny insikt, som jag tänkte dela lite tankar om...:

Sanningen är min egen. Det är sant! Min sanning är BARA min. Ingen annan vet hur den ser ut, så jag kan måla om den innan jag visar den för er. Jag kan vrida den, klippa ut utvalda delar och visa. Kanske låter det negativt, men det behöver det inte vara! Jag kan göra er glada genom att berätta det glada. Jag kan göra er nöjda genom att hitta på en ny sanning och väva samman den med min  egen, och berätta precis det ni VILL höra. Alltså: genom att kontrollera min sanning, kan jag kontrollera er. OM. OM jag är duktig på att kontrollera mig själv. Allt handlar om självkontroll.
Ingen behöver veta någonting. Ingen behöver se. Om jag inte vill. Det blir lättare att arbeta om man får arbeta ifred. No probl. Jag var en mästare i självkontroll, skulle säkerligen vunnit OS, och ingenting är omöjligt. Lite tid kommer det såklart att ta, men jag ska tillbaka. Stark och självständig. Och alltid i full kontroll.

/U know who

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0