Fel igen

Vaknade imorse, mådde något bättre än igår efter ett samtal från en kär vän på kvällen. Så skönt att bara få häva ur sig allt och gråta lite. Det finns så mycket på insidan som behöver släppas ut.
De små blinkande siffrorna samarbetade hyggligt (ej ok, men ändå), och jag slapp paniken. Tog en lång promenad efter frukost. "Orkar du gå längre?". Kände kroppen skrika nej men hörde ändå mig själv svara JA. Jag blir trött på det. 
Blev alldeles blöt i regnet trots paraply,. och återvände hem som en dränkt katt.
Plötsligt blinkade andra siffror, inte ok. Plötsligt mår jag inte alls bättre än igår. Plötsligt är allt sämre igen. Plötsligt orkar jag inte längre, måste ta minut för minut och bara genomlida dem. Hah, och jag som trodde jag skulle klara dagen utan problem? Tänk så fel man kan ha.
Är det värt allt det här? Vet inte. Varför ens fundera, det känns inte som att jag har något val. Något positivt med helvetet finns iaf; att jag fått träffa nya kära vänner, och att jag plötsligt börjat längta till hösten. Jag undrar bara när jag kommer att kunna vakna på morgonen, gå hela dagen, lägga mig på kvällen och helt enkelt vara LYCKLIG.
Undraundra.
/Miss M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0