Synapser och hormon

Hej igen alla!
Åh, det känns som om jag äntligen börjar lita lite på bloggen nu. Konstigt? Ja. Men det tar alltid ett tag för mig när jag bytt blogg, att känna att jag hör ihop med den!
Inte ett negativt inlägg nu, för just nu sitter jag med alla böcker öppna och försöker förstå kemin och biologin. Och det går bra! Svårt att minnas alla förkortningar eftersom de är så lika! FSH, TSH, GH, LH och så vidare... Tack och lov behöver vi inte minnas vad förkortningarna står för! Hih, just därför kan jag både TSH = Thyroideastimulerande hormon (Thyroidea= sköldkörtel) och FSH = Follickelstimulerande hormon.
Har insett att jag kanske faktiskt inte är smart om jag pressar mig till ett MVG just nu med tanke på att jag har en del annat i mitt liv nu som tar kraft och ork. Därför har jag just nu rätt trevligt när jag sitter och pluggar, med musik. Ända tills mina *** föräldrar kommer och förstör med sina krav. Men jag tänker lära mig att ruska av mig allt sådant, de ska inte få förstöra. Jag är jag och det här är mitt liv. Men tills jag lärt mig det är det inte så himla kul.
Många kramar
Miss M<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0