Söndag igen

Så var det söndag igen... Dimmigt och disigt ute, förhoppningsvis blir det ändå promenad sen. Jag sitter här och skriver iklädd min rosa mysdress och känner mig allt annat än på topp. Skyller det delvis på att det faktiskt är söndag.
Ska dammsuga och sådär nu snart trots att jag verkligen inte har lust, eftersom jag hellre dammsuger än lever i en enda stor dammråtta. Fattar inte att det kan bli så smutsigt när jag håller rent hela tiden och dammsuger 2ggr per vecka!!! Menmen. Uppenbarligen blir det ju det, med eller utan förklaring.

Längtar till och fasar inför kvällen. Vill helst stanna tiden kring 21 ikväll, jag vill INTE ha måndag. Och nästa vecka kommer att bli en hemsk vecka trots härliga besök som är inplanerade. Det krävs så ofantligt mycket bra för att väga upp allt det dåliga! Tror inte att en månad på Hawaii skulle kompensera för allt jag ska igenom nu. Ändå måste det göras, för MIN skull. Ja usch, tanke och känsla går inte helt ihop. Ännu mindre passar känsla och förnuft (om jag har ngt dvs...).

Negativ. Javisst. Men livet är lite krokigt just nu.

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0