Hemma igen

Tjoho, så var man då hemma igen! En dag "för tidigt" (skulle inte åkt hem förrän imorgon egentligen, men mor min erbjöd sig att komma ner och hämta idag så att jag skulle slippa tågresan imorgon i det här vädret). Har redan varit ute i stalllet och lekt med ponnyn (alltså tränat horsemanship, eller, JAG tränade och HAN lekte...). Vädret påverkar honom helt klart, han tror plötsligt att han är ett litet löv som flyger med i vinden och hoppar av alla krafter för att få sin teori att stämma... Mindre kul när det är man själv som står i andra änden av grimskaftet... x) Tur att han är söt.
Har annars haft en tuff dag idag med många motgångar.. Men om man nu försöker att inte deppa utan fokusera på det positiva..: Jag fick ett väldigt oväntat sms på förmiddagen som fick mig att le och vara på gott humör en stund, jag hade fina stunder tillsammans med mina finingar i Varberg, jag fick svar av min fd. musiklärare som ska hjälpa mig med min musik och sångröst (själv anser jag att min sångröst inte behöver arbetas med eftersom den inte finns, men tydligen delar jag inte uppfattning med dem som hört mig sjunga) och så tränade jag ju då NH med ponnyn. Se, så mycket positivt det finns i livet! Att de negativa sakerna säkert är dubbelt så många är det bäst att låta bli att tänka på så länge det går ikväll. Jag vet att jag måste ta tag i mig själv och alla problem, men inte just här och nu. Nej, just här och nu varken orkar eller vill jag göra det. Jag vill bara andas och bo i min lilla bubbla och inte fundera över när den kommer att spricka. Hah, och så hade man plötsligt med det negativa ändå... Jaja, sånt är livet.
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0