Mycket, mycket trött

Borde verkligen ta tag i fysikrepetitionen och bli färdig, men orkar inte. Borde planera middagen, men orkar inte. Borde ringa någon och se till att komma ut lite, men orkar inte. Har sovit en stor del av dagen Dålig dag. Dålig vecka. Dålig månad. Dåligt halvår. Dåliga ÅR... Det tar så mycket kraft att må såhär.
Fick iaf ett litet "halvbesked" som fick mig att le en stund; jag är kanske antagen som volontär till Röda Korset! Vet inte om det är svårt eller lätt att bli, och det är inget speciellt jobb, inte avlönat jobb, men det skulle ändå betyda så mycket för mitt självförtroende. Kanske lite för mig självkänsla också och självuppfattning, en liten ledtråd om vem jag verkligen är.
Försöker hålla masken uppe och springa runt och greja trots att jag tappar vilja och mening för varje dag som går. Snart börjar skolan. För någon månad sedan gav det mig energi, för typ två veckor sedan blev det väldigt dubbelt, och nu känns det bara som en stor, tung sten som tynger mig. Ännu en plats att hålla masken uppe, ännu fler människor att övertyga och fler uppgifter att klara av. Press. Stress. 
Vart sjutton tog den lilla, positiva tjejen vägen?? Jag låtsas vara positiv, men känner mig som en enda stor lögn. En ballong med alldeles för tunn vägg och alldeles för mycket luft som när som helst kommer explodera. Och då, när ballongresterna ligger där utspridda kommer folk att titta upp och se den jag verkligen är; ingenting.
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0