Hold on

Det är mörkt. Svart och svartare. Ilska och hårda ord som tränger in under skalet och jag orkar inte. Jag stressar, flyger fram och tillbaka, och allt jag gör förblir fel i åtminstone någons ögon. Kan man vara alla till lags? Vem ska prioriteras? Gammalt och nytt i mitt liv som suddar ut nuet och får allt att försvinna. Världen accelererar och speedar, vägrar sakta ner, och verkligheten blir till ett grått dis framför mina slutna ögon. Jag har ett eget mörker bakom dem. Ett tryggt som inte snurrar. Ett skal jag bygger på och som jag vill fly till.
Här och nu, säger de.
Jag skakar på huvudet.
Verkligheten är för elak mot mig för att jag ska vilja vara där med alla sinnen. Varför alla dessa elaka kommentarer? VARFÖR? Vad har jag gjort eller inte gjort?
Håll om mig, så håller jag mig fast. Som en kattunge som är rädd för att inte landa på fötterna när den faller.
Hold on.
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0