In Memoriam

Chocken börjar lägga sig. Oslo, Utoya.. Katastrofer som aldrig borde kunna inträffa. Denna SJUKA MÄNNISKA!!! Förstår det inte. Vill inte förstå. Det gör bara ont. 
Skrivit musik hela kvällen och äntligen fått ihop både text och musik - som om ord någonsin skulle kunna uttrycka vad jag känner för det som hänt i Norge. 
Lägger ut texten här, hoppas på att kunna spela in snart och ev låta er lyssna, en musiktext blir aldrig densamma utan sin melodi och sina mellanspel. Ja, som livet i övrigt alltså. Jag har också tappat min melodi och blivit tomma ord och ögon. Mellanspelen hoppar jag över i rädsla för tomrummet, jag fyller mitt liv med meningslösa förklaringar och undanflykter och ramlar handlöst allt närmre slutet. Det gör vi alla. Varje dag som går kommer man en dag närmre sin sista dag. Deprimerande kanske, men sant. Man borde tagga, ta vara på tiden man har, men här och nu känner jag mig bara paralyserad.
Livet är inte snällt och jag vet inte hur jag ska slå tillbaka.
Menmen. Här är låttexten. De ställen där den känns knölig och fel är det mellanspel emellan, den passar ihop när man spelar<3


In Memoriam

Of all that is lost, nothing is won
Those whose lives were taken, made their way up to Heaven
Where angels truly belong
A date we will always keep in mind - the 22:nd of July
Those who died will remain alive in our hearts and minds

Those who remain, families and friends;
Take our hands
United we stand, take a deep breath and rise again
Let your tears ease the pain, I pray you all will be brave
For I promise you all: this is not the end

Better days will come, though it's dark right now
Behind dark clouds awaits the sun
A lighthouse of hope will shine out to those who are caught in the storm
Time will heal souls that are torn, wipe the tears from those who morn
Deep within ourselves we have the strenght to carry on

I pray that all who live will find the strenght to go on
Knowing their loved ones find peace in the arms of God



Vila i Frid. 
Och alla som lever, oavsett anknytning till Norge eller inte; ta hand om varandra och var rädda om er själva. Livet är så kort.
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0