Making plans

Idag är en sådan där spännande planeringsdag... Hah,mjo, det låter tråkigt, men det var inte riktigt så jag menade. Sitter och tittar på college och universitet, försöker bestämma mig för vad jag vill läsa och bli o.s.v. Ska till Allum med mamsen snart och inhandla det mest nödvändiga inför skolstarten (som jag också planerar förstås, men även om det kan kännas spännande så är det inte riktigt lika roligt..), innan det bär av till stallet för ett litet hopp alt. dressyrpass. 
Måendet har jag för tillfället lagt åt sidan för att packa inför morgondagens resa till Varberg (som också måste planeras, annars går tåget som bekant utan mig ombord...) och även om jag vet att det är en högst kortsiktigt lösning att bara putta undan alla tankar och känslor så är det skönt att för ett par timmar vara helt upptagen av någonting annat. Behöver det verkligen. 
Jag siktar högt med mina val av universitet och linjer, men visst sjutton måste man göra det om det känns bra? Kan ju alltid ha backup-planer och ansöka till program där jag VET att jag kommer in, men just nu är det stjärnorna som lockar och därför vill jag hålla blicken fäst på dem. Om det i slutändan inte blir så att jag når ända fram, landar jag kanske ändå på månen..? :)
Nä, nu måste jag faktiskt åka, dygnet har ju bara 24h och det gäller att ta vara på dem när man har mkt att göra! 

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0