Trodde ni verkligen det?

Haha, ja, eller hur...?! OFTA. Vandrar ner för trappan och får syn på två bigpack ***** ***** NÄRINGSDRYCKER i köket! Jajamän, det var meningen att jag skulle börja dricka dem. News for you; AIN'T GONNA HAPPEN. Jag är vuxen nu, får lagligen lov att göra mina egna val. Därför behöver ju ingen lägga sig i vad jag VÄGER så länge det inte råkar vara livshotande. Varför jag blåvägrar nu? Jo, helt enkelt för att jag nu mår bättre i min kropp än jag gjort på väldigt, väldigt länge. Ok, jag erkänner, det är inte OPTIMALT att trivas med sig själv på något som kallas undervikt, men så länge inte kroppen verkar bry sig (vilket den inte gör nu när febern gått ned och hostan är liiite snällare) är väl inte det några problem? Nej. 
Jag är inte nöjd med min kropp, nej, men jag hatar den inte riktigt så intensivt som förut. Spegeln säger så fint att jag verkligen borde gå ner typ 7kg till, men jag känner att jag kan leva med mig själv och se ut såhär. Det är inte lätt men det går, och då tänker jag INTE börja dricka nd och bli av med det jag kämpat så för. Lugn. Trygghet. Glädje. Jag är på gång och tänker inte låta någon lägga fällben för mig nu. Like or dislike it - det spelar liksom inte riktigt någon roll. Ska jag ner mer blir det inte mkt, jag reder upp detta själv. Nu vill jag bara må bra.
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0