Flyr

Jag vet att jag flyr. Vet att jag gärna lägger benen på ryggen och drar. Trivs jag med att ha gjort så? Nej. Men det är sådan jag är. Jag är ett lättskrämt bytesdjur som hela tiden ser faror. Rådjur har folk liknat mig vid. Jag vet inte, men kanske? Kanske är det så?
Jag är så tacksam att det finns folk runt mig som hjälper mig att orka, det är jag verkligen. Idag till exempel hade jag inte klarat dagen på det sätt jag gjorde utan stöd. Ändå halkar jag runt som Bambi på hal is.
Det är för mycket på samma gång och jag orkar inte bli besviken. Det är för mycket ångest på insidan och jag blir inte av med den.
Ja.
Nej.
Kanske.
Så många svar, så många framtider.
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0