Korridor

Sitter i en tom korridor, väntar på min grupp. Hela förmiddagen är rosa på schemat = tid för projektgrupperna att skriva på sina rapporter, så det är det vi ska göra.
De har bytt en lampa i korridoren som nu inte lyser med sådär mysigt varm, gult ljus utan något som snarare liknar solarieljus. Jättemysigt. Verkligen. Jaja, inte för att jag bryr mig.
Varit vaken typ hela natten, men börjar lära mig det nu. Är vaken ca 19h per dygn så kan ju lika gärna börja utnyttja det. Inatt var det religionsarbete som gällde: ska skriva ett utredande, diskuterande arbete om Gud och evolutionen (max två sidor, litet arbete sidmässigt men det är nästan värre att skriva 2sidor än 20 sidor, det är så mkt jobb med at korta ner det!!!) så har börjat spåna, dra i trådar, leta reliabla alt. intressanta och relevanta faktakällor samt börjat läsa in mig på basfakta. Tycket religion är rätt intressant och det här ämnet ligger väldigt nära mig (har funderat mycket kring det så nästan allt tankearbete är ju liksom redan gjort).
Men mer än jag någonsin lagt ner jobb på skolan, eller någonting alls, jobbar jag konstant på att orka över huvudtaget.
//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0