Borde skriva

Jag borde nog skriva något bra. Uppdatera som en duktig bloggerska, men vem försöker jag lura? Jag kan inte skriva något bra. Är allt annat än positiv och trots en fin stund med fina vänner känner jag mig ensam och utlämnad åt mörkret. Jag tappar greppet när jag återfår kontrollen och skyggar tillbaka när ljuset försvinner. Gömmer mig i skuggorna där jag är trygg och sönderfaller utan att någon kan nå mig. Jag blundar och hoppas på att försvinna bort från allt, men likförbannat är jag kvar varje gång jag vågar öppna ögonen igen. 
Det blir ju aldrig bättre. Jag vet att jag är abstrakt, men önskar inte vara mer konkret idag. Inte alls. Vill inte att alla ska veta, samtidigt som jag vill få en känsla av att inte vara så ensam. 

Trots allt är större delen av mig relativt nöjd med dagens insats och jag har relativt mycket kontroll igen, så även om ångesten är rätt pissed på mig ikväll (igen), så kan jag nog tillåta mig att nu sätta på en film och försöka sova. Känns delvis som om jag kanske är värd det. Eventuellt. Vet inte. Kanske. Eller..???
Står inte ut i det här. Famlar i mörkret utan att veta vad jag letar efter. Inte ljus. Inte mörker. Bara något annat, och ändå detsamma. 

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0