Hästsportseftermiddag

Varvar pluggandet med att titta på svt:s livesändningar från Scandinavium. Såg lite på juniorhoppningen och nu är det Grad Prix i dressyr som gäller. Parallellt skriver jag en hälsoprognos i Idrott och Hälsa A. Bestämde mig för att dela rapporten i 3 delar: 1 - Utredning av och refletktion kring hälsobegreppet, 2 - min personliga hälsa och prognos samt reflektion, 3 - bred reflektion med anknytning till modern forskning. Är i princip klar med del 1 och har börjat nosa på del två, men det är emotionellt krävande att skriva den delen. Hur förklarar man allt för sin idrottslärare på bara några rader? Hur förklarar man lidandet, och träningen som är bra men dålig? Hur sätter man ord? Hur mycket tar man med? Har bestämt att jag vill ha utkastet färdigt idag, jag vill inte ha mer ångest för den här inlämningen. 
Kom en bra bit med kemirapporten och har nu utkastet klart, så det går undan trots att det går långsamt. Kanske löser sig även dessa inlämningar. Kanske kan jag ta mig igenom även den här dagen. Kanske klarar jag terminen trots allt, även om jag inte presterar som jag är van. Usch, nej, jag har fortfarande sjukt mycket ångest efter gårdagens prov. *** att jag missade. Känns som om jag sänkte hela fysikbetyget, som om jag förstör betyg efter betyg nu. Men jag vet inte. Jag vet verkligen inte. Kanske spelar det inte ens någon roll, jag har inte direkt bottenbetyg ändå. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0