Plugg plugg plugg

Sov länge idag, så himmelens trött! Drömde konstigt inatt också... Drömde både om gigantiska matportioner på Capio och personal som hatade mig, och om skolrelaterade saker (glömda prov, sänkta betyg, bottenlåga avgångsbetyg, arga lärare o.s.v.). Stressdrömmar, de brukar alltid komma när jag har mycket i huvudet. 
Idag har jag än så länge fokuserat på fysiken, tänkte fortsätta med det en stund. Kemin är mest repetition kvar på nu, så den får nog vänta till imorgon. 
Känner mig trött, ångestfylls, stressad och extremt stor, så det är väldigt svårt att fokusera. Under pluggpauserna har jag kollat flyg till Loreto inför höstens läger samt mailat stiftet och kommunen. Det är mycket som skall ordnas och kollas upp, och det är rätt fullt/kaosartat i mitt huvud för tillfället. Har små anteckningar på datorn och i mobilen för att komma ihåg allt, ändå har jag en känsla av att jag hela tiden glömmer bort och missar saker. 
 
Trots att jag fortfarande vill ner i vikt och slippa äta, drömmer jag mig ibland tillbaka till den där morgonen i Varberg när jag vaknade och ätstörningen tystnat. Det var verkligen tyst i huvudet, tankarna störde mig inte. Jag var såååå nära att vinna över ätstörningen och jag mådde så galet bra. I ca 1.5 vecka levde jag, och trots att ätstörningen vaknade och hatade mig ibland. så utstod jag panikattackerna och fortsatte LEVA, inte bara överleva. Jag älskade livet. Utan att tänka på vägen dit eller hur jag ska/skulle få det att hålla, så kan jag sakna den känslan. Sakna att skratta, sakna att kunna slappna av, sakna att bara vara och att bara vara JAG. Jag försöker utmana mitt gamla jag  och vara modigare nu, göra saker lite spontant och inte alltid överanalysera. Men jag har fortfarande äs som ett filter framför ögonen, och spegelbilden bestämmer fortfarande över mig. 
 
På tal om äs, så tycker den att jag vilat länge nog nu. Ja, för mig funkar den även som pluggpolis. Får väl kika på lite uppgifter, ibland är det faktiskt skönt att plugga för att slippa tänka så mycket på allt annat. 
 
 
Bild från kemiplugg, alla kolväten gör mig galen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0