Fysikplugg ger lugn på andra våningen

Har suttit och pluggat fysik sedan kl.11, timmarna har flugit iväg och jag är lugn. Jag har gjort ett helt fysikprojekt under dessa timmar, och inlämningen är klar. Jag har fått tankarna att byta riktning, tvingat dem att fokusera på formler och siffror med resultatet att jag blivit mycket lugnare. Mer harmonisk. Det är något med logik som får mig att slappna av. Dessutom känner jag mig glad, och lite smart och stolt (!) över att jag klarat av att fokusera samt att jag förstått det jag läst. Det är FyB, och jag tyckte inte ens att det var svårt. 
 
Nu njuter jag av att kunna andas fritt en stund. Jag ler för att jag kan. Jag är här och nu, och precis just nu, den här sekunden, är livet inte så himlans tokigt. Alla andra tankar, och tankar på omvärlden och allt jag måste ta itu med, får helt enkelt vänta. Jag måste inte älta varenda sekund, så när jag får semester tackar jag faktiskt inte nej. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0