Rutiner

Jag har kommit på en sak. 
Jag tycker om rutiner. 
Det kan låta jättejättejättetråkigt, men jag gör faktiskt det. Jag tycker inte om att vara inrutad, men det är faktiskt inte samma sak. Jag har morgonrutiner, kvällsrutiner. Där saker naturligt kommer i samma ordning, varje morgon och kväll. På morgonen får de mig att komma igång, på kvällen att slappna av och förbereda mig inför natten. De gör mig avslappnad, lugn, trygg. Framförallt trygg. 
 
Ikväll ser jag månen genom mitt fönster. Den lyser för mig, håller mig sällskap, och jag inser hur mycket jag tycker om den. Hur mycket jag tycker om ljus i mörker. Små punkter som vaktar, så att jag kan släppa taget och bara få vila. 
Ja, jag hoppas på lite vila inatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0