Tungt ikväll

Det är tungt ikväll. Jag är trött (läs: HELT SLUT) efter dagen. Hade fysiklabb på förmiddagen, har pluggat kemi, fått samtal från mitt (troligtvis) blivande sommarjobb och väntat på mail som inte kommit. Har ätit middag med familjen och mår dåligt över det. Jag vet att jag borde vara glad över att de kollar att jag får i mig typ det jag ska ha, men det är jag faktiskt inte. Det är skitjobbigt rent ut sagt. De destruktiva krafterna är så starka och tankarna så elaka... Jag försöker att peppa mig själv med att läsa bra citat, se filmer jag tycker om och lyssna på peppande musik, men det känns som om det inte riktigt funkar. Jag har ont, ända in i själen, och jag är så sinnessjukt stressad över skolan. Jag vet, det är bara ytterligare en kanal för min ångest, men jag är dålig på att hantera den. Plötsligt har jag ännu svårare om nätterna, och jag kan inte somna om jag inte avslutat en påbörjad inlämningsuppgift, eller läst rätt antal sidor, eller räknat "tillräckligt många" uppgifter. Faran i de två senare är att det ju är godtyckligt, och jag aldrig tycker att jag gjort nog eller tillräckligt. Under den lilla sömn jag får drömmer jag mardrömmar, och när jag vaknar är jag oftast helt slut men ändå hög på adrenalin. Så rullar det på. Jag äter mer och mer medicin mot min magkatarr som tilltar, huvudvärkstabletter dagligen och mer lugnande. Piller, skola, piller, ångest, skola, piller. 
 
Jag blir inte hungrig. Jag blir inte mätt. Av träning blir jag inte trött förrän jag svimmar. Jag känner ingenting utom stress och ångest. Jag börjar fundera på om jag alls är mänsklig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0