Daily Fortune Cookie

Jag sov inatt, och för första gången på länge var det inte bara mardrömmar. Läskiga drömmar, javisst, men ändå inte mardrömmar. 
Har pluggat fysik och förstått liiiite mer idag än igår, vilket känns bra. Laddar nu min mp3 innan jag sticker ut och springer en sväng. Behöver ändå duscha och tvätta håret, så kan lika gärna träna innan. Är dessutom i desperat behov av endorfiner. 
 
Har en app som heter "Daily Fortune Cookie", precis som de där små kakorna man öppnar som har en lapp med ett budskap i. För det mesta står det bara trams eller saker som inte alls stämmer, men idag träffade det ganska rätt. " None of the secrets of success will work unless you do". Tappade andan. För mig är inte budskapet en arbetsuppmaning, utan en påminnelse om att JAG måste fungera för att andra saker ska kunna göra det också. Jag vet att jag behöver ändra om mitt liv (ganska radikalt också), men inte än. Varför? Skolan. Jag har jobbat, slitit, gråtit i så många år, och nu är det bara ett par DAGAR kvar. Att börja prioritera om nu vore väl rätt korkat. Ja, jag är slut, men jag försöker orka tänka ändå. Tänka på att jag kan vila sen, att jag kan läsa böcker, se filmer, sitta i solen, ägna mig åt sådant som GER energi och inte bara TAR hela tiden. 
 
Nu ska jag räkna ett par uppgifter till. Sedan väntar löprunda, dusch och plugg innan jag (ikväll) ska träffa en efterlängtad vän. 
 
Kom igen nu. Kör på. Känn inte efter. Snälla, låt bara bli att känna efter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0