If God is a DJ, life is a dancefloor

Jag har valt ämne och börjat sålla bland all fakta jag hittat. Det är sannerligen en konst att skriva ett bra syfte som är lagom brett och lagom smalt samtidigt som det är snyggt formulerat och bara en mening långt. Lyssnar på P!NK, tycker så himla mycket om hennes musik. Give me a reason, Try, Run, The Great Escape... alla. Typ alla. Känns bra att jag använder forskningsrön och lyssnar på musik för att reducera stress. Läste i någon av alla mina källor att det gjorts en studie på patienter på IVA. De "utsattes" för 30min musik, varefter man kunde uppmäta en lugnande effekt som motsvarar ca 10mg Valium. Efter att ha läst det kände jag att musik kanske var en bra idé, och jag måste säga att det känns som det hjälper. Inte riktigt valiumeffekt (än) kanske, men lite lugnare känner jag mig. Vad det beror på (distraktion eller själva musiken) vet jag inte och det spelar ju inte heller någon roll så länge det funkar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0